ΥΠΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ στους κινηματογράφους

One from the Heart recommends Διανομή Εκδηλώσεις Επιμέλειες Νέα

Η One from the Heart παρουσιάζει την ταινία ΥΠΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (The Hypnosis – Hypnosen) του Έρνστ Ντε Γκιρ (Ernst de Geer). Το ντεμπούτο από τη Σουηδία έκανε πρεμιέρα στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι όπου κέρδισε τρία βραβεία, Βραβείο Ερμηνείας για τον πρωταγωνιστή Χέρμπερτ Νόρντρουμ (Herbert Nordrum) (Ο Χειρότερος Άνθρωπος στον Κόσμο), Βραβείο Επιτροπής Europa Cinemas Label, Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Fipresci. Στη συνέχεια συμμετείχε σε πολλά φεστιβάλ ενδεικτικά αναφέρουμε το Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Les Arcs, καθώς και τα Φεστιβάλ Λονδίνου, Φεστιβάλ Σικάγο, Φεστιβάλ Ζυρίχης, Φεστιβάλ Μπέλφαστ ενώ κέρδισε Βραβεία Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Premiers Plans και στο Φεστιβάλ Ρώμης.

Η πρωταγωνίστρια Άστα Κάμα Όγκουστ (Asta Kama August) επιλέχθηκε ως European Shooting Star στο Φεστιβάλ Βερολίνου ενώ ο σκηνοθέτηςεπιλέχθηκε φέτος στο πρόγραμμα Cannes Residence του Φεστιβάλ Καννών για το επόμενο σενάριό του.

Τι θα μπορούσε να συμβεί αν άρχιζες να συμπεριφέρεσαι χωρίς να υπολογίζεις τις κοινωνικές συμβάσεις; Ο Αντρέ και η Βέρα είναι ένα νέο ζευγάρι, συνέταιροι σε μια ανερχόμενη νεοφυή εταιρεία. Έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την «Ηπιόνη», μια εφαρμογή για την υγεία της γυναίκας, σε έναν σημαντικό διαγωνισμό. Πριν πάνε εκεί, η Βέρα δοκιμάζει υπνοθεραπεία για να σταματήσει το κάπνισμα. Από εκείνο το σημείο, η συμπεριφορά της αλλάζει και η Βέρα αρχίζει να κάνει πράγματα που εκπλήσσουν τον Αντρέ και δοκιμάζουν τη σχέση και τη συνεργασία τους.

Στα χνάρια του συμπατριώτη του Ρούμπεν Όστλουντ, αλλά με ένα ολότελα προσωπικό τρόπο ο Έρνστ Ντε Γκιρ αναποδογυρίζει τη διαβόητη σκανδιναβική (και όχι μόνο) κανονικότητα και αβρότητα, σατιρίζοντας ανελέητα έννοιες όπως ο καθωσπρεπισμός , η ευτυχία και η επιτυχία οδηγώντας μεθοδικά τους ήρωες του σε ένα ανεπανάληπτο απελευθερωτικό φινάλε.

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

Ήθελα να απεικονίσω ένα ζευγάρι που θέλει πάρα πολύ να ταιριάξει με τους υπόλοιπους και τι συμβαίνει όταν ένας από τους δύο σταματά να έχει αυτόν τον στόχο. Η ταινία προέκυψε από τα δικά μου άβολα συναισθήματα και την αμηχανία σε κοινωνικές εκδηλώσεις. Ήθελα να εξερευνήσω πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει μια ρομαντική σχέση. Την ίδια στιγμή ήθελα να θέσω ερωτήσεις σχετικά με το τι σημαίνει να είναι κανείς ο εαυτός του, και να παίξω με την ιδέα ότι κάποιος που είναι εντελώς ο εαυτός του μπορεί να προκαλεί προβλήματα στους άλλους. Συχνά, όταν αγαπάμε κάποιον δεν τον αποδεχόμαστε όπως είναι πραγματικά. Τον αποδεχόμαστε όσο αυτός ακολουθεί τη δική μας αντίληψη για εκείνον. Η ταινία φτιάχτηκε γύρω από αυτή την ιδέα. Ιδανικά, θα ήθελα η ταινία να μείνει στη σκέψη των θεατών με κάποιο τρόπο, και να ανακαλύψουν πολλαπλά νοήματα σε αυτήν. Αυτές είναι οι αγαπημένες μου ταινίες. Ελπίζω ότι θα τους κάνει να σκεφτούν διαφορετικά τις δικές τους σχέσεις.

Έγραψαν για την ταινία:

«Μια αστεία και ασυνήθιστη εμπειρία κοινωνικής αμηχανίας στη σύγχρονη ζωή μας. Μια νέα γυναίκα αρχίζει να συμπεριφέρεται παράλογα την παραμονή μιας σημαντικής επαγγελματικής δοκιμασίας, αφήνοντας τον σύντροφο και συνέταιρο της να μην ξέρει τι να κάνει, στο υπέροχα ανατρεπτικό ντεμπούτο του Ερνστ Ντε Γκιρ. Σίγουρα υπάρχουν στοιχεία που θυμίζουν το απαράμιλλο Τόνι Έρντμαν εδώ». Jessica Kiang, Variety

«Μια αιχμηρή σάτιρα για τη συμμόρφωση με τους κανόνες γύρω από τις κοινωνικές και επαγγελματικές σχέσεις. Μια γυναίκα αφήνει τις κοινωνικές της αναστολές μετά από μια ύπνωση για να κόψει το τσιγάρο στην μαύρη κωμωδία του πρωτοεμφανιζόμενου Σουηδού σκηνοθέτη Ερνστ Ντε Γκιρ. Προσφέρει έμπειρο σατιρικό σχολιασμό γύρω από το κατεστημένο πλαίσιο των κοινωνικών σχέσεων που εμπλουτίζεται από εύστοχους κωμικούς διαλόγους και καταπληκτικές ερμηνείες από τους δύο πρωταγωνιστές. Ξεχωρίζει το έξυπνο σενάριο, γεμάτο χιούμορ που προκύπτει από τους δύο ξεχωριστούς χαρακτήρες». Frank Scheck, The Hollywood Reporter

«Μια οξυδερκής ανατρεπτική κοινωνική κωμωδία από τη Σουηδία, η Υπνοθεραπεία είναι Το Τετράγωνο μεταφερμένο σε δωμάτια που γνωρίζουμε, μεταξύ ανθρώπων και καταστάσεων που μπορούμε να αναγνωρίσουμε. Ένα καταπληκτικό τέλος και εντελώς ταιριαστό για την κλίμακα και τη φιλοδοξία του ντεμπούτου του Ντε Γκιρ».  Fionnuala Halligan, Screen

«Ένα άκρως αστείο δράμα σχέσεων που προσεγγίζει κάποια στοιχεία των καιρών μας (γκουρού και συμβουλευτική σχέσεων και επαγγελματικής αποκατάστασης, νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας, εργαστήρια ενδυνάμωσης και ανάλυσης συμπεριφοράς), η ταινία του Ντε Γκιρ προχωρά στις γκρίζες ζώνες της ανθρώπινης συμπεριφοράς και όπως και οι Τρίερ (Γιοακίμ και Λαρς Φον) ρίχνει άπλετο φως στα ήθη της μεσαίας τάξης σε ένα απρόσμενα απολαυστικό θέαμα». Damon Wise, Deadline