H One from the Heart παρουσιάζει το πολυβραβευμένο ντεμπούτο του Ινδού Τσαϊτάνια Ταμάν, Το Δικαστήριο, τη μεγάλη έκπληξη του περασμένου Φεστιβάλ Βενετίας που κέρδισε το βαρύτιμο Χρυσό Λιοντάρι Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη (Lion of the Future – “Luigi de Laurentiis” Venice Award for a Debut Film) καθώς και το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο πρόγραμμα Orizzonti, ενώ συνέχισε την εντυπωσιακή της πορεία κερδίζοντας περισσότερα από 23 βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ και διανομή σε πολλές χώρες μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ και η Γαλλία.
Ένας λαϊκός τραγουδοποιός συλλαμβάνεται κατηγορούμενος ότι με ένα επαναστατικό του τραγούδι προκάλεσε την αυτοκτονία ενός εργάτη του αποχετευτικού δικτύου που πέθανε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Η υπόθεση εκδικάζεται σε μια αίθουσα δικαστηρίου όπου κρίνονται οι ελπίδες και τα όνειρα απλών ανθρώπων. Παράλληλα με τη δράση στο δικαστήριο, ο σκηνοθέτης παρακολουθεί και την καθημερινότητα του δικαστή και των δικηγόρων έξω από αυτό, συνθέτοντας ένα εξόχως πολιτικό πορτρέτο της σύγχρονης Ινδίας, που σε πολλά θυμίζει και τη δική μας κοινωνία.
Το Δικαστήριο αποτελεί ένα ασυνήθιστο δικαστικό δράμα- καταπέλτη από την Ινδία, συνθέτει με δύναμη και υπόγεια ειρωνεία έναν ύμνο στην πολιτική ανυπακοή και τον αγώνα για δικαιοσύνη μέσα από την αληθινά Καφκική περιπέτεια ενός ανθρώπου που διεκδικεί με πείσμα και αισιοδοξία το δικαίωμά του στην ελευθερία της έκφρασης κόντρα σε κάθε αντιξοότητα.
Όπως αναφέρει σε σημείωμά του ο σκηνοθέτης: «Στην αρχή δεν ήμουν σίγουρος για την ιδέα μου να εστιάσω στα Ινδικά δικαστήρια. Έχουν γίνει ήδη πολλά δικαστικά δράματα. Ωστόσο, όταν παρακολούθησα ένα αδιάφορο με μια πρώτη ματιά δικαστήριο για μικρές υποθέσεις στα προάστια του Μουμπάι, η έλλειψη δράματος και η ρουτίνα με την οποία ανακοινώνονταν αποφάσεις ζωής και θανάτου ήταν οι σπίθες που με ενέπνευσαν. Κάθε πρόσωπο έχει και την ιστορία του. Η στενογράφος που δακτυλογραφεί αδιάφορα, ο κλητήρας που κάνει μικροδουλειές για λίγα χρήματα, οι δικηγόροι που διαβάζουν μεγάλα, δυσνόητα αποσπάσματα από παρωχημένα νομικά βιβλία, οι αντίδικοι που περιμένουν χρόνια πριν εκδικαστεί η υπόθεσή τους. Μέσα σε αυτό το θέατρο, βρίσκονται οι ελπίδες και οι φόβοι καθημερινών ανθρώπων, που προσπαθούν να καταλάβουν όσα λέγονται, καθώς κρίνεται η μοίρα τους. Η συμπεριφορά των χαρακτήρων και η τύχη τους προσδιορίζεται καταλυτικά από τις κάστες στις οποίες ανήκουν σε ένα βαθιά ταξικό σύστημα όπου κυριαρχεί η πατριαρχία και ο νόμος του ισχυρού».
Έγραψαν για την ταινία:
«Υπάρχουν δικαστικά δράματα και υπάρχει και Το Δικαστήριο, το εντυπωσιακό ντεμπούτο του Τσαϊτάνια Ταμάν, που κατακεραυνώνει το Ινδικό σύστημα δικαιοσύνης ενώ σχολιάζει καυστικά τις ταξικές αντιθέσεις, την εκπαίδευση και την πρόσβαση στην εξουσία. Καταφέρνοντας να είναι ταυτόχρονα εξαιρετικά ορθολογική και εξαιρετικά ανθρώπινη, η ταινία είναι τόσο αποτελεσματική χάρις σε ένα πανέξυπνο και ευφυώς υπόγεια ειρωνικό σενάριο και σε μια αίσθηση φυσικότητας που ξεπερνάει την απλή αναπαράσταση. Η προσεκτική παρακολούθηση της καθημερινότητας των χαρακτήρων έξω από την αίθουσα του δικαστηρίου προσφέρει βάθος και κατανόηση, δημιουργώντας, μέσα από αυτήν την παρουσίαση ενός δυσλειτουργικού δικαστηρίου, ένα συναρπαστικό κινηματογραφικό έργο». Jay Weissberg, Variety
«Μια χαμηλών τόνων, ανθρωπιστική, συναρπαστική Ινδική κοινωνική τοιχογραφία νικήτρια και του βραβείου καλύτερης ταινίας του προγράμματος Orizzonti και του βραβείου καλύτερου ντεμπούτου του φεστιβάλ Βενετίας». Lee Marshall, Screen
«Ο Ινδός Τσαϊτάνια Ταμάν ξεχωρίζει ως ένας από τους πιο ταλαντούχους και πολλά υποσχόμενους σκηνοθέτες κάτω των 30 με το χαμηλών τόνων αλλά στιβαρό δικαστικό δράμα Το Δικαστήριο, ένα χρονικό μιας αδικίας με πολιτικά κίνητρα». Hollywood Reporter
«Μια πολύ σημαντική ταινία για την ανησυχητική κατάσταση της ελευθερίας του λόγου παγκοσμίως». Le Monde